Lada Lada alkatrész Alkatrész beszerzés Lada 1200 felújítás Lada 2101

A Lada szerencsére azon típusok közé tartozik, amihez bőséges a kínálat alkatrész terén, a mai napig is. A két legnagyobb magyarországi alkatrész árusító hálózaton keresztül is találunk dolgokat, de leginkább csak a kopó alkatrészeket. Egy-egy kurrensebb alkatrészért már messzebbre kell tekintenünk.

 

A hazai piac

Ahogyan a bevezetőben említettem, a két nagy alkatrész árusító hálózat webes felületét böngészve máris szembetűnik, hogy a mindennapi karbantartási cikkeket –szűrők, olajok- hiánytalanul megtaláljuk a palettájukon, sőt, futómű és fék alkatrészekből sincs hiány. Lada Lada alkatrész Alkatrész beszerzés Lada 1200 felújítás Lada 2101Ami már keményebb dió, ha például egy sárvédőre, homlokfalra, vagy akár csak egy Lada emblémára van szükségünk. A karosszéria elemek skálája széles. Gyártó- és minőség szerint is, hiszen van elvétve eredeti szovje, ukrán, lengyel és magyar gyártmányú is. Ezek ára, méretpontossága esetenként változik. Sok régóta működő kisebb autósboltban lehet még találni elfekvő gyári alkatrészeket, relatíve olcsó áron, de manapság ezekből már egyre kevesebb van.

Kapcsolatok

Aki régóta Ladát birtokol, és saját maga végzi el a szükséges javításokat autóján, annak bizonyára már kialakult egy- vagy akár több kapcsolata is Ukrajnában, vagy valakivel, aki jár oda rendszeresen. Mi másért, mint Lada alkatrészekért. Ugyanis ott valóban rengeteg mindent kapni a mai napig a típushoz és nagytöbbségben elfogadható minőségben.

A minőség

Egy fő szempont, amire mindenképpen érdemes figyelni és ismerni a kínálatokban szereplő termékeket. A most leírtak persze saját tapasztalatok, mindenki a saját belátása szerint döntsön alkatrész választás esetén. Lada Lada alkatrész Alkatrész beszerzés Lada 1200 felújítás Lada 2101Most márkaneveket nem említve, csak gyártó országot; trapézgömbfejekből /”talpas”/ nekem legjobban az egyik német gyártmány vált be, de például meglepődtem rajta, hogy az ukrán hátsó lámpaburák sokkal kevésbé bírták a napfényt és kifakultak, mint a magyar gyártmányúak. Fékfelújító készletből pedig én az ukránt preferálom, az méretpontos volt eddig, a magyar kisipariról sajnos ez nem volt elmondható.

Vissza a motorra

Kis kitérő volt ez a motorfelújítás folyamatából, ám mégis lényeges, hiszen nem mindegy, hogy honnan, milyet és mennyiért sikerül szereznünk. Motorikus téren jó az ellátás, széles a paletta. Alap- és pluszos méretek is vannak, mind csapágyak, mind dugattyúk terén. A többi cserélendő elemek, például vezérműlánc, feszítők, szimeringek, szelephimbák, szelepek, mind-mind beszerezhető tételek voltak.

A következő részben

Az elkövetkezendőkben elkezdem két kisfődarab, a gyújtáselosztó és a karburátor átnézését, szükséges felújítását, bőséges képanyaggal illusztrálva.

Kathi Balázs