"Egy tulajos autó volt, és külön érdekessége, hogy „leértékelt” autóként vehette kézhez tulajdonosa a Merkur telepen, ugyanis szállítási hiba következtében egy karcolás volt a tetőlemezen."

 

Ahogy a cím is mutatja, Wartburggal fogunk foglalkozni mai bemutatónkban, mégpedig egy 1981-es évjáratú De Luxe-al. Ez is egy olyan autó, amelyről nem nehéz beszélni, mert rengetegen ismerik, sokak nagy kedvence volt egykor és most is, vannak, akik nem szívesen gondolnak vissza hajdani „büdös és pöfögő” autójukra, ám akadnak olyanok, akinek ez volt az első autó… és a második… és a harmadik is.

Ilyen fiatalember Mester Attila is, aki még gimnáziumos évei alatt vette első autóját, a fehér Wartburgot.

Egy tulajos autó volt, és külön érdekessége, hogy „leértékelt” autóként vehette kézhez tulajdonosa a Merkur telepen, ugyanis szállítási hiba következtében egy karcolás volt a tetőlemezen. Ezt a sérülést és ezt a kis történetet ma is őrzi az autó, de egyébként remek állapotnak örvend, amelyhez második szerető tulajdonosa nagyban hozzájárult. A karosszéria részleges felújítást kapott, leginkább a „beteg” sárvédő ívek kerültek javításra, fényezésre. Az autó 1981-es gyártású, de néhány évvel vissza lett öregítve, ami igencsak elegánsabb és szebb külsőt kölcsönöz az NDK-s kétüteműnek.

Az Eisenach-i gyár logóján a Wartburg vár

A Wartburgokról általánosságban néhány dolgot:

1966-tól 1989-ig gyártották a kétütemű, „kocka” Wartburgnak nevezett modellt, amely kezdetben a Wartburg 1000, majd 353 típusjelzést viselte. A modellek frissültek az évek alatt, beltér, karosszéria, fékrendszer, apróbb külső-belső módosítások, de ezekre majd egy későbbi cikkünk során térünk ki részletesebben.

A 353-mas Wartburgok közül a legtöbb az általunk bemutatott változatból készült, így nem is véletlen, hogy az emberek nagy százaléka erre a modellre gondol, ha kimondják, hogy Wartburg.

Alvázas konstrukció, amely végigkísérte az autót egész élete során, hiszen a korábbi –„púpos”- és későbbi –négyütemű- Wartburgok is különálló alvázra épültek. A motor esetünkben 3 hengeres, kétütemű, vízhűtéses, 993 köbcentiméteres, 38 kW teljesítmény leadására képes.

Bemutatónkban kitérünk a Wartburg vezethetőségére, kezelésére, egyéb érdekességeire, nézzétek meg bemutató kisfilmünket és kövessetek bennünket a Facebookon is: www.facebook.com/keletiblog

Kathi Balázs

Kathi Imre

Kocsis Gábor